Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Castle Siege Event

Castle Siege Event



Az egyik legsokatmondóbb és legtöbbet istenített event a MU történetében. Nagyon összetett, nagyon nagy odafigyelést igényel, de hatalmas szórakozást is ígér. Egy jól megszervezett Castle Siege event nagyon kellemes tud lenni, sőt, meg merem kockáztatni, hogy aki egyszer rész vett, az többé nem akar mást játszani, maximum addig erősen gyúr a következőre, amíg az el nem kezdődik! Lássuk a leírását!

Alapok

Alapszabályok

- Castle Siege csak és kizárólag Loren területén játszódik
- Loren bejárata Lorenciában található a jobb alsó sarokban
- Nincs megkötés arra, hogy ki mehet be Lorenbe
- Loren minden esetben PvP helyszín, tehát non PvP szervereken is automatikusan engedélyezett ott a PvP
- Az event ideje alatt CC-hez hasonlóan CTRL lenyomása nélkül lehet támadni más karaktereket
- Az event ideje alatt senkitől semmilyen item nem fog leesni, ami normál esetben leeshetne

Event követelmények

- A résztvevő guildeknek a GuildMastere minimum 200 szintű kell hogy legyen, függetlenül a karakter típustól
- A résztvevő guildnek legalább 20 tagja kell, hogy legyen (nem kell, hogy mindenki online legyen, csak meglegyen a 20 tag)
- A résztvevő guildnek kell, hogy legyen szövetséges guildje (őszintén szólva megy enélkül is, de nem árt)
- Bárki bemehet a Castle Siege eventre, mégha nem résztvevő is, és beavatkozhat a csata menetébe, de ők nem nyerhetnek, így igazából csak zavarják a versenyző guildeket
- ha a legutóbbi Castle Siege Eventet megnyerő guild feloszlik, akkor elveszíti a kastély feletti uralmat
- Egy eventre csak 3 guild + a szövetségeseik jelentkezhetnek

Jelentkezés az eventre

- A követelményeknek megfelelő guild Mastere el kell, hogy menjen Lorenbe és beszélnie kell a Guardsman NPC-vel, majd az Announce gombra kell kattintania, ha megfelel a követelményeknek, akkor a jelentkezést elfogadja
- Csak és kizárólag résztvenni kívánó guild GuildMastere tud jelentkezni az eventre
- A jelentkezett guild tagjai egyenként benyújthatják a Mark of Lordjukat (fogalmam sincs, hogy mi ez, még nem találkoztam vele, ahol játszottam, nem volt ilyen, igazából csak a támadó és védő megállapításához kell, később jön a formula is hozzá) a regisztrációs idő alatt
- Amikor valaki rákattint a Guardsman NPC-re, ott mindig látszani fog a jelentkezett guild neve, a szövetséges guild neve, valamint a rangsorban elfoglalt helye, továbbá az event státusza is kiíródik
- Csak a rangsorban első három jelentkezett guild kap lehetőséget a következő Castle Siege Eventen, az event után a rangsorolás újra indul


Guardsman NPC


Castle Siege információk, ha minden igaz, angolul lesz kiírva, bár én csak koreai karakteressel találkoztam Razz

Rangsorolási formula (nemtom, hogy itt használva lesz-e)

jelentkezettek rangsora = ((a benyújtott Mark of Lordok száma * 5) + a Guild tagok száma) + a GuildMaster szintje(lvl) /4

Mark of Lord szerezhető bármely szörny megölésével (nemtom mit jelent, mert még nem találkoztam ilyennel, ha valaki mégis, az jelezzen Wink )

Harc alapok

Amikor kiválasztásra kerül a védő és a támadó guild, a védő guild és a szövetségese egy pajzs ikont fog kapni a feje fölé, a támadó pedig egy kardot.

- Nincs PK hátrány az event alatt (nem leszel piros)
- Ez persze csak a Lorenben történő ölések alatt értendő
- A PK csak a támadó és védő csapatok között nem kerül felszámolásra, azonban ha bármely külső karaktert öl meg bármelyik csapattag, akkor ez már nem számít, ugyanúgy vonatkoznak ebben az esetben rá a PK szabályok (nekiáll pirosodni)
- A Guild Masterek koronát kapnak a fejük felé a pajzs vagy a kard helyett
- A kívülálló karakterek nem kapnak jelzést a fejük fölé, még ha bent vannak Lorenben akkor sem
- A jelentkezés visszavonása az Event alatt nem lehetséges
- A támadó és védő guild tagjainak az event alatt nem kell a CTRL-t lenyomva tartania, viszont ha külső karakter is beszáll, akkor neki már meg kell ezt tennie

Siege játékosok


A támadó csapat GuildMastere


A támadó csapat egy karaktere


A védő csapat GuildMastere


A védő csapat egy karaktere

Felfejlődés

1. Alap eljárás és nyerési lehetőségek
- Saját csapattag támadása csak a CTRL gomb lenyomásával lehetésges
- Távoli támadás 80%-os csapást mér a saját csapattagra és 60%-os csapást mér nem csapattagokra
- Ahhoz, hogy a guild megnyerje az eventet, a guild masternek regisztrálnia kell magát a dragon towerben található szobornál (oda kell menni és rákattintani) Amennyiben ez sikerül, tartani kell azt egészen az event végéig. Azonban ezt csak a guild master tudja megtenni, mindkét szobort 30 másodpercig kell tartani, hogy ez végbe mehessen. Ha ezalatt az idő alatt a guild master meghal, akkor újra kell kezdeni.
- A harc egészen addig folytatódik, amíg az event ideje le nem jár, tehát addig van idő visszafoglalni, amíg véget nem ér az event (nincs elveszve semmi, ha egyszer valamelyik GuildMaster elfoglalja a szobrokat, van idő visszaszerezni)
- Amennyiben a támadó csapat megszerezte a szobrokat, a felállás megváltozik, a támadóból védő lesz és fordítva
- Az a csapat, aki birtokolja a szobrokat az event végén, az lesz a kastély Lordja!


Támadó GuildMaster regisztrálja magát a szobornál

2. Warp Lorenbe
- Csak az a guild és a szövetségese tud Lorenbe warpolni, aki megnyerte a legutóbbi eventet
- Az event alatt nem használható a warp funkció, hogy visszatérj Lorenbe, egyedül a védő csapat tud Town Portal Scroll segítségével a kastély elé ugrani

Itemek

Potion of Bless és Potion of Soul

Ezek a potionok arra kellenek, hogy el tudjátok pusztítani a kastély kapuit és a szobrokat.

A fegyverek tartóssága (durability) nagy mértékben csökkenni fog, a kastély kapuinak támadása közben, valamint a támadási ütőerő is jelentősen csökken fog a szobrokkal szemben, ha nem használod ezeket a potionokat.

A Potion of Bless

- 60 másodpercig tart a hatása
- 20%-al nagyobb lesz az ütő erő, de csak a kastély kapui és a szobrok ellen, PvP-ben nincs hatása

A Potion of Soul

- 30 percig tart a hatása
- megnöveli az AG (stamina) visszatöltését +8 -al
- megnöveli 50%-al a villám és jég támadásokkal szemben
- +20-al növeli a támadási sebességet


Potion of bless


Potion of soul

A potionok készítése

- Menj a CMhez (Chaos Goblin) és válaszd ki a Regular combination gombot
- 1 jewel of blessből 5 potion of bless keletkezik (soul ugyanez)
- 100.000 zen kell 1 jewel of bless és 50.000 zen 1 jewel of soul átalakításához
- Ha nincs extra hely az inventoryban, akkor a kombináció nem sikerül
- A potion of bless és potion of soul ugyanúgy használható CTRL +Q/W/E gombokkal, mint egyébként a potionok
- Amennyiben a potion of blesst és potion of soult használunk, akkor azok a képernyő tetején fognak megjelenni





Amikor valamelyik potion használatba kerül, ez az ikon jelenik meg a felső sarokban, és eltűnik, ha elhasználódik.

Soldier NPC

- Mivel a támadó csapat mindig nagyobb, mint a védő csapat (támadó mindig legalább 2 egyesült guild), ezért a védőnek lehetősége van Soldier NPC-ket használni
- A védő csapat a kastélyban tud Soldier NPCket vásárolni. Választhat ijjász és dárdás között
- Csak a Guild Master és az Assistant Guild Master tud vásárolni Guard NPC-ket
- Maximum 100 ilyen harcost lehet lerakni egy időben. Le kell dobni ezeket a harcosokat a kívánt helyen és megjelennek, amint az event elkezdődik. Azonnal megkezdik a támadók aprítását, amint az event elkezdődik.


Archer NPC


Spearman NPC

Skillek

Dark Knight (Cresent Moon Slash)


Karakter típus : Blade Knight
Skill attack power : 90
Mana : 22
AG : 15
Támadási távolság : 4
Működés : Csak Castle Siege alatt működik

Dark Wizard (Wind Blades v. Mana Glavie)


Karakter típus : Soul Master
Skill attack power : 90
Mana : 150
AG : 10
Támadási távolság : 46
Különlegesség : Dupla becsapódás egy támadással
Működés : Csak Castle Siege alatt működik

Elf (Heaven arrow)


Karakter típus : Muse Elf
Skill attack power : 120
Mana : 20
AG : 15
Támadási távolság : 8
Működés : Csak Castle Siege alatt működik

Magic Gladiator (Spiral Slash)


Karakter típus : Magic Gladiator
Skill attack power : 75
Mana : 20
AG : 15
Támadási távolság : 5
Különlegesség: Dupla támadás egy támadással
Működés : Csak Castle Siege alatt működik. Csak sword típusú fegyverrel.

Magic Gladiator (Mana Rays)


Karakter típus : Magic Gladiator
Skill attack power : 85
Mana : 130
AG : 7
Támadási távolság : 6
Különlegesség: Dupla támadás egy támadással
Működés : Csak Castle Siege alatt működik. Csak staff típusú fegyverrel.

Dark Lord (Fire Spines)


Karakter típus : Dark Lord
Skill attack power : 150
Mana : 30
AG : 10
Támadási távolság : 6
Működés : Csak Castle Siege alatt működik

Funkciók

A kastély alap összetevői

A kastély kapuk

- A kastély kapuknak csak védelmi lehetőségeik vannak (csak durrability/HP), és csak az event alatt lehet őket támadni. A fegyverek tartóssága nagy mértékben csökken miközben támadás alatt vannak a kapuk. Ezért fontos, hogy potion of blesst használjunk támadás előtt és közben.
- Amennyiben egy guild átveszi a felügyeletet a szobrok felett, miután megsemmisítette a kapukat és még nincs vége az eventnek, a kapuk már nem fognak visszaállni, hogy védjék őket.
- A kapuk 3 szinten javíthatók fel, ezek tartóssága minden egyes szinttel nő, azonban ez a feljavítás a csata alatt nem lehetséges, csak előtte és utána.


A kapu


A kastély kapui 3 részre osztják a kastélyt, külső, középső és belső részre.
Lehetséges átjutni a kapukon anélkül is, hogy lerombolnánk őket, de ez a szerencsén is múlik.

Guardian Statues (védelmi szobrok, passzív)

- Amennyiben mind a 4 szobor megsemmisül, a dragon tower pajzsai is megsemmisülnek
- A pajzson csak a védők tudnak átlépni
- A HP/MP/AG visszatöltés megnövekszik a szobrok közelében
- A védelmi szobrok csak védelemmel rendelkeznek, és csak az event alatt támadhatók, azonban a kapukhoz hasonlóan ezek is nagyban lerontják a fegyverek tartósságát



(Ahhoz, hogy hozzáférjetek a Dragon Towerhez le kell rombolni mind a 4 védelmi szobrot)

Guard towers (védelmi szobor, aktív)

- Az aktív védelmi szobrok közvetlenül a passzív védelmi szobrokat védik
- Az aktív védelmi szobrok a támadókat támadják maguk körül
- Ezeket a szobrokat is ugyanúgy lehet támadni, mint a kapukat, vagy a passzív szobrokat



Dragon tower (sárkány torony)

- Ez a nagy torony a kastély leghátsó részén található. Két részre van osztva, egy pajzsal védett első részre, valamint egy felső részre
- A felső részben található az a szobor, melyet el kell foglalni a támadó csapatnak


- A bejárat pajzzsal védett
- Hogy bejuss, le kell rombolni a négy passzív védelmi szobrot

A végső szobor (elfoglalandó)

- A Dragon Tower felső részében található ez a szobor
- Amennyiben a támadó guild mastere elfoglalja a szobrot, a kard a feje felett pajzzsá változik és nekik kell innen védeni a szobrot
- Az nyeri meg az eventet, aki a lejáratkor birtokolja ezt a szobrot



Ostrom fegyverek

- Ostrom fegyvereket mindkét csapat vehet
- Rájuk kattintva megadhatjátok azt a helyet, ahova majd ezek a fegyverek lőni fognak



Működés

Kastély működési elv

A kastély lordja (győztes guild Mastere) jogosult adók beszedésére, melyet a shopok forgalma után kap. Az adók beállítását, valamint különböző kastély beállításokat a Senior nevű NPC-nél teheti meg, melyet a Dragon Towerben találhatunk meg.



- Fő szerepe: újra felépíteni a kastély kapuit és a védelmi szobrokat a csata után, valamint az adók beállítása
- A kapuk és szobrok javítása csak csatán kívűl lehetséges vele
- Az adók beállítását az event után 2 órával lehet először megtenni, és egészen a következő event kezdetéig életben maradnak a beállítások

A kapuk javítása és feljavítása

A kapuk állapotát a Senior NPC-nél tudod megnézni:



(Nem tudom úgy formázni, hogy a nyilakhoz kerüljön, ezért sorban alá írom)

A kastély kapuk elhelyezkedése

A nem kiválasztott kapuk szürke színűek

Amennyiben a kapu tartóssága (durability) 100%, a "Repair" gomb deaktiválódik

A kapukat fel lehet javítani (upgrade) (HP), erre a képen a vörös színű gomb szolgál

Legalsó gomb, a védelmi erő feljavítására szolgál (armor)

Státusz

Vörös: megsemmisült
Narancs szín: javítás szükséges
Fehér: normál állapot

Kapu szintek feljavítás szempontjából

Szint / 0(alap) / 1 szint / 2 szint / 3 szint
HP / 500000 / 800000 / 1500000 / 3000000
Védelmi erő / 100 / 180 / 300 / 520

A kapuk feljavításának költségei

Szint / 1 szint / 2 szint / 3 szint
HP / 2 Jewel of guardian + 1,000,000 zen / 3 Jewel of guardian + 1,000,000 zen / 4 Jewel of guardian + 1,000,000 zen
Védelmi erő / 2 Jewel of guardian + 3,000,000 zen / 3 Jewel of guardian + 3,000,000 zen / 4 Jewel of guardian + 3,000,000 zen

A védelmi szobrok (passzív) javítása és feljavítása



- A védelmi szobrok javítása / feljavítása ugyanúgy működik, mint a kapuké

Védelmi szobor szintek feljavítás szempontjából

Szint / 0(alap) / 1 szint / 2 szint / 3 szint
HP / 400000 / 750000 / 1300000 / 2500000
Védelmi erő / 80 / 180 / 340 / 550
Visszaállítás / 0% / 1% / 2% / 3%

A kapuk feljavításának költségei

Szint / 1 szint / 2 szint / 3 szint
HP / 3 Jewel of guardian + 1,000,000 zen / 5 Jewel of guardian + 1,000,000 zen / 7 Jewel of guardian + 1,000,000 zen
Védelmi erő / 3 Jewel of guardian + 3,000,000 zen / 5 Jewel of guardian + 3,000,000 zen / 7 Jewel of guardian + 3,000,000 zen
Visszaállítás / 3 Jewel of guardian + 5,000,000 zen / 5 Jewel of guardian + 5,000,000 zen / 7 Jewel of guardian + 5,000,000 zen

Adó állítás

- A kastély lordja (GuildMaster) tud adót beállítani és begyűjteni
- A beállítást a Senior NPC-nél lehet megtenni



Beállítások

- Az adót csak az event vége után 2 órával lehet először állítani
- Külön megadható a Chaos Goblinnak és az egyéb NPC shopoknak az adó nagysága
- Csak a kastély lordja (GuildMaster) tudja állítani ezt az opciót
- Az új adó beállítás akkor lesz elfogadva, ha az "Apply" gombra kattintatok. Ekkor az adó nagysága hozzáadódik minden shopban kapható item árához (magasabb lesz az ára)
- A Senior NPC-nél látható, hogy mennyi a bejövő zen
- Íme az NPC-k, melyeket nem befolyásol az adó beállítás: Sebina, Marlon, Guild master, Charon, Messenger of Archangel
- Csak a kastély lordja (GuildMaster) vonhatja vissza a kivetett adót
- A kastély kapuinak és szobrainak javítási költsége a GuildMaster inventoryjából kerül levonásra
- A zen nagyon fontos, hogy megtarthasd a kastélyt

Rendszer

Csata rendszer

Mind a támadó, mind a védő csapat tagjainak lehetősége van szemmel követni a csata állását a jobb alsó sarokban található mini térképen, melyet a TAB gombbal lehet ki-be kapcsolni.

- A térképen látható a játékosok helye, a guild masterek helye, valamint a kastély állapota
- A mini térképen csak az event ideje alatt láthatók a játékosok, azon kívűl inaktív.

A parancs funkciókat csak a guild masterek látják mindkét csapatban.
- A guild master tud támadás, védekezés és állj parancsot kiadni a mini térképen keresztül
- Összesen 7 csoportnak tud így parancsot kiadni

Mini térképek



Normál és Guild master mini térképek

Life Stone

Csak a támadó csapat guild mastere és az assistant guild mastere tud Life Stone-okat használni! Ez az eszköz respawn pointként szolgál a támadó csapatnak. Amikor a támadó csapat egy tagja meghal, ebben fog újraéledni és nem pedig távol a csata színterétől, ugyanakkor vissza tudja tölteni a karakter életét, manáját és ag-ját.



- Amikor egy támadó csapattag meghal, ebben fog újra éledni (ha ki lett rakva) és nem messze a csata színterétől a kastélyon kívűl
- Csak a támadó csapat tudja használni
- A Life Stone 60 másodperccel a lerakása után lesz aktív
- A 3 karakter távolságban lévő karakterek életét, manáját és ag-ját feltölti
- a Life Stone ugyanúgy támadható, mint egy monster és meg is semmisíthető



Life Stone készítése

- Life Stone a Chaos Goblinnál készíthető a Regular Mix segítségével
- Life Stone formula = 5 db Jewel of bless + 5 db Jewel of soul + 1 db Jewel of guardian + 1 db Jewel of Chaos + 5M zen